فیلم | چگونه حسادت دیگران را کنترل کنیم
کد خبر: 4206550
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
حسن یوسف/ 1

فیلم | چگونه حسادت دیگران را کنترل کنیم

مجموعه «حُسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین عباسی اصل

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت اول این مجموعه با بیان اینکه حسادت یکی از بیماری‌هایی است که انسان‌ها ممکن است دچار آن شوند، گفت: قرآن کریم به حسادت اشاره کرده است. حسادت در جامعه وجود دارد. انسان باید به‌گونه‌ای خود را تربیت کند که دچار حسد نشود و هم از تحریک حسادت دیگران در امان باشد. در داستان حضرت یوسف(ع)، حسادت یکی از مسائلی بود که برادران یوسف دچار آن بودند. چه کنیم حسادت دیگران را کنترل کنیم؟ در این داستان، حضرت یعقوب(ع)، به فرزندش فرمود: رؤیایت را برای برادرانت نقل نکن. زیرا او می‌داند برادران یوسف(ع) دچار حسادت هستند. این مهم است که ما جوری حرف نزنیم و جوری زندگی نکنیم که حسادت دیگران را تحریک کنیم. متأسفانه در فضای مجازی، برخی، خواسته یا ناخواسته حسادت را در دل افرادی که دچار آسیب حسادت هستند، تحریک می‌کنند. گرچه باید از نعمت‌های خداوند بگوییم، اما مراقب باشیم حسادت دیگران را تحریک نکنیم.

 
 
 
 
تهیه شده در اندیشکده سبک زندگی اسلامی خوزستان
انتهای پیام
captcha